19.1.09

#Dark

Komik yang disiapkan dalam masa sehari. Push myself to the limit, nak tengok sejauh mana aku boleh pergi. Komik ini dihasilkan dalam sketchbook. Banyak perkara aku yang aku pelajari masa buat komik ni composition, expressi, kotak/ panel, camera-view, time-management dan cara untuk menyampaikan sesebuah cerita.

Ok, citer skit pasal komik nih..

Dark seorang yang observer, tak banyak cakap, berkebolehan untuk terbang dan makanan kegemaran Dark ialah bunga. Kalau komik ini diteliti dengan tekun, kamu akan jumpa pelbagai mesej yang aku cuba disampaikan. Dalam komik ini aku tak gunakan sebarang dialog & sound efek.


page 1 - start

page 2

page 3

page 4

page 5

page 6

page 7

page 8

page 9 - finish

4 comments:

azhar said...

menarik..unik berkonsep dan ada mesej tersendiri..agak ada falsafah dalam penyampaian cerita anda

keep it up

irkuysdamha said...

terima kasih en.azhar!! ^__^

Anonymous said...

Yep..aku stuju ngan azhar...walaopon lukisan masih bnyk perlu diperbaiki..tapi aku rasa stroke ko sgt unik...

Dari segi jln cerita..serius aku tak paham ape yg cuba ko ceritakan..(mungkin aku terlalu lembap..:p )..lagipon PC aku x smpat load abis komik ko..haha...

Kalo ko mmg ade niat nak majukan diri..aku percaya, ko akan berjaya menghasilkan komik2 yg unik seperti Puyuh...:)

Teruskan Berusaha beb...!!

irkuysdamha said...

ok, akan di-improve-kan. unik? :D

abstrak sgt kot jalan citer tu. haha..

aku akan terus berusaha!

terima kasih kerana sudi luangkan masa untuk komen walaupun buzy. thanks again bro!